En aquest tema hem vist que hi ha una gran varietat de dispositius electrònics que podem utilitzar a les aules, com per exemple: mòbil, tauleta tàctil, ordinador portàtil, càmeres de vídeo, pissarra digital, etc. També hem navegat per diverses webs per veure diferents aparells tecnològics (com ara els diversos models de pissarres digitals: les pissarres digitals interactives i els panells tàctils) i hem descobert tot un món de recursos digitals per utilitzar-los amb aquestos aparells (un exemple són els llibres digitals).
Però l'aparell tecnològic que més m'ha sorprés ha sigut la pissarra digital i les seues aplicacions, ja que quan jo vaig estudiar, al col·legi només teníem la típica pissarra tradicional i els llibres de text. M'han semblat molt interessants les seues aplicacions per a l'ús pedagògic, ja que dóna suport a les explicacions del professorat mitjançant vídeos, imatges, esquemes, webs, etc. A més, és una forma d'animar als alumnes a participar, fent exposicions individuals i col·lectives en classe. En definitiva, es tracta d'una eina que ajuda a acostar a tots els alumnes a la tecnologia i al mateix temps els pot servir d'ajuda per entendre el que estan estudiant. No obstant això, és prou car i molts professors i alumnes no saben com utilitzar-la per traure-li el màxim profit.
No podem oblidar que vivim en un món digitalitzat i, per tant, la introducció de les tecnologies a les aules ens poden ajudar a motivar als alumnes en el seu aprenentatge, fer-los veure que un mòbil o una tauleta tàctil serveixen per una mica més que jugar, serveixen per aprendre.
Ara bé, de què ens serveix tindre tot tipus d'aparells a les aules si, com he dit abans, no tenim formació per usar-les correctament i aprofitar tots els seus avantatges. D'altra banda, pense que la tecnologia, no aporta res si els professors ens limitem a repetir el mateix mètode d’ensenyament d’abans, cal innovar en la metodologia que usem a classe (el més important és l’enfocament didàtic, la tecnologia és només una eina). A més, crec que el docent ha d'orientar a l'alumne en el bon ús d'aquests nous aparells.
Per desgràcia, no crec que els col·legis disposen dels mitjans suficients, ni de temps, ni els seus docents tinguen una bona formació sobre les noves tecnologies per dur a terme una educació de qualitat mitjançant la incorporació a les aules de tots aquests aparells tecnològics. És una pena, però és la realitat. Vos recomane veure aquest vídeo que amb humor explica la situació de molts professors davant del nou maquinari:
Ens veiem aviat!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada